جدول وزن میلگرد نیشابور+ مشخصات میلگرد نیشابور

نغمه

1402-10-10 00:05:31

جدول وزن میلگرد نیشابور+ مشخصات میلگرد نیشابور


 

میلگرد نیشابور از میلگردهای استاندارد و با کیفیت بالا در بازار ایران است که در صنعت ساخت و ساز مورد توجه مهندسین فنی و عمران قرار دارد. هر چند در کارخانه های تولید کننده میلگرد استانداردها و مشخصات از پیش تعیین شده ای وجود دارد که می بایست تولیدات خود را منطبق با این مشخصات به بازار ارائه نمایند، با این حال برخی تولیدکنندگان نسبت به سایرین کیفیت بالاتری را عرضه می کنند مانند کارخانه میلگرد نیشابور! برهمین اساس مشخصات میلگرد نیشابور مورد تایید و تشویق صنعتگران و مهندسان قرار دارد. نکته حائز اهمیت این است که علی رقم وجود جدول اشتال میلگرد که منبع اطلاعاتی تولیدکنندگان و راهنمای سایز و وزن میلگرد است، برخی کارخانه ها جدول وزنی خاص خود را دارند پس  قبل از خرید این مقطع فولادی باید پروژه نیازسنجی گردد و براساس جدول وزن میلگرد نیشابور و نیازسنجی های صورت گرفته، ثبت سفارش کنید. این جدول که براساس استانداردهای ملی تدوین شده شامل اندازه های میلگرد به همراه وزن هر شاخه است. میلگرد نیشابور به صورت ساده از قطر 10 الی 50 میلی متر و به صورت آجداز از قطر 10 الی 32 میلی متر ارائه شده است. در ادامه به بررسی جدول وزن میلگرد نیشابور و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

جدول وزن میلگرد آجدار نیشابور

همان طور که اشاره شد جدولی تحت عنوان جدول اشتال میلگرد وجود دارد که شامل مشخصات کلی و فنی میلگرد است و به واسطه این منبع اطلاعاتی می توان وزن کل آرماتور را محاسبه کرد اما هر کارخانه تولیدکننده جدولی را به عنوان راهنما به خریداران ارائه می کند در این جدول سایزهای تولید شده به همراه وزن درج شده است و خریدار براساس این جدول و نیاز پروژه می تواند وزن آرماتور را تشخیص دهد این موضوع برای مهندسین فنی سازه بسیار اهمیت دارد.

یکی از مشخصات مهمی که بر روی عملکرد و استفاده از میلگرد تأثیرگذار است، وزن آن است. همانطور که می‌دانید، میلگردها با ابعاد مختلف در دسترس هستند و هر ابعادی وزن متفاوتی دارد. جدول وزن میلگرد نیشابور تا حد زیادی به سازندگان کمک می‌کند تا بتوانند در تحلیل و محاسبات مهندسی سازه‌ها دقیق تر عمل کنند. جدول زیر جزییات مربوط به وزن میلگردهای استاندارد نیشابور را نشان می‌دهد. قیمت میلگرد نیشابور بر اساس سایز و وزن متفاوت است.      

مشخصات وزنی میلگرد نیشابور
سایز براساس میلی متر وزن  براساس کیلوگرم استاندارد
10 7.3 A3
12 10.5 A3
14 14.2-14.6 A3
16 18.8-19.2 A3
18 24-24.4 A3
20 29-29.4 A3
22 36-36.4 A3
25 46.8-47.2 A3
28 57.8-58.5 A3
32 75.6 A3

پ ن:

  • هر شاخه میلگرد نیشابور 12 متر است.
  • هر بندیل 180 شاخه دارد.
  • وزن هر شاخه براساس سایز ان متغیر است.
  • برای محاسبه وزن هر بندیل باید وزن هر شاخه براساس سایر در تعداد شاخه های موجود در بندیل ضرب گردد.
  • سایز میلگردها براساس میلی متر می باشد.
  • روی شاخه ها علامت اختصاری KSC درج شده است.
  • فرمول استاندارد تخمین وزن، چگالی ضربدر حجم می باشد.

با مقایسه سریع و سطحی جدول اشتال میلگرد و وزن میلگرد نیشابور می توان به این نتیجه دست یافت که وزن هر شاخه میلگرد نیشابور به وزن استاندارد تعریف شده در جدول اشتال میلگرد بسیار نزدیک است و شاید همین امر باعث شده که این مقطع فولادی تا این حد در بازار محبوب باشد.

مشخصات میلگرد نیشابور

نیشابور، یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید میلگردها است و به عنوان یک برند قوی در بازار میلگرد شناخته می‌شود از جمله مشخصات میلگرد نیشابور می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، قدرت کششی بالا و مقاومت در برابر ضربه و فشار، وزن استاندارد با کمترین نواقص ظاهری و فنی برای بسیاری از کاربردهای صنعتی و عمرانی مناسب است. در کارخانه فولاد خراسان میلگردهای ساده و آجدار (مارپیچ-جناغی) تولید و روانه بازار می شوند.

  1. ساده
  2. آجدار مارپیچ
  3. آجدار جناغی

میلگرد نیشابور یکی از محصولات مهم در صنعت ساخت و ساز است که به دلیل استانداردهای بالا و کیفیت برتر، در بسیاری از پروژه‌ها استفاده می‌شود. ابعاد و وزن میلگرد نیشابور با استانداردهای ملی منطبق است و با توجه به کیفیت بالایی که دارد گزینه‌ای ایده‌آل تلقی می شود. استفاده از استانداردهای مناسب در تولید میلگرد نیشابور از یک سو اطمینان از کیفیت و دوام محصول را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند و از سوی دیگر، به صنعت ساخت و ساز کمک می‌کند، تا سازه‌هایی با استحکام و ایمنی بالا را بسازد. با توجه به ویژگی‌های قابل قبول و کیفیت میلگرد نیشابور، استفاده از آن در صنعت و ساختمان‌سازی از سمت منهدسین عمران پیشنهاد می شود. علاوه بر کیفیت و مشخصات ظاهری، می توان به علائم اختصاری مندرج روی شاخه میلگرد نیز اشاره نمود. علامت KSC نشان دهنده اصل بودن این محصول است.

وزن میلگرد نیشابور

راهنمای خرید میلگرد نیشابور

برای خرید میلگرد نیشابور، باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید تا بهترین تجربه را داشته باشید. این راهنمای خرید شامل 5 گام اساسی است و طی آن با موارد کلیدی آشنا می شوید:

  1. تعیین نیازهای پروژه: اولین گام برای خرید میلگرد نیشابور، تعیین نیازهای پروژه است. به دقت ابعاد، جنس و دیگر ویژگی‌های میلگرد را بررسی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا میلگرد مناسب را برای پروژه انتخاب کنید.
  2. بررسی استانداردها و کیفیت: قبل از خرید میلگرد نیشابور، مطمئن شوید که معیارها و استانداردهای مورد نیاز شما را داراست. به ابعاد و اندازه میلگردها توجه کنید.
  3. مقایسه قیمت‌ها: با چک کردن قیمت امروز میلگرد از مراکز خرید میلگرد می توانید اطلاعات دقیق تری در این زمینه کسب کنید. البته با یک بررسی اجمالی متوجه می شوید که قیمت‌ میلگرد نیشابور در بازار کمی متفاوت است به این دلیل که برخی واسطه ها در عرضه این محصول از تولید کننده به مصرف کننده نقش دارند. البته در نظر داشته باشید فقط قیمت میلگرد معیار انتخابتان برای خرید میلگرد نباشد و باید در کنار آن به کیفیت و ویژگی‌های محصول هم توجه کنید همچنین بهتر است از عرضه کنندگان معتبر در راستای خرید میلگرد اقدام شود.
  4. تامین کالا از مراجع مطرح و معتبر: هزینه ها و شرایط تضمین کیفیت میلگرد، مستقیما به مرجع انتخابی شما بستگی دارد.
  5. نظارت و اطمینان از تحویل: در زمان خرید و تحویل میلگرد نیشابور، حتما از وجود مشخصه های فنی چون سایز و همچنین وجود علامت اختصاری روی شاخه میلگرد مطمئن شوید.

قیمت میلگرد نیشابور

در بازار ساخت و ساز، تعیین قیمت میلگرد نیشابور با توجه به عوامل مختلفی صورت می‌گیرد. میلگرد نیشابور یکی از المانهای ساختمانی پرکاربرد است که براساس کیفیت، ابعاد، مقاومت و دیگر ویژگی‌های فنی قیمت گذاری می‌شود.

طبق آمارهای مربوط به بازار، قیمت میلگرد نیشابور در طول سال‌ها تغییراتی را تجربه کرده است. عواملی مانند تغییرات فصلی، موجودی مواد اولیه، نرخ تورم و تقاضای بازار بر روی قیمت میلگرد تأثیرگذار هستند. معمولاً قیمت میلگرد نیشابور بر اساس تناژ خریداری شده و تقاضا تعیین می‌شود. علاوه بر آن، استانداردها، حال میلگرد و مشخصات فنی از جمله قطر آنها بر قیمت تأثیرگذار هستند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت میلگرد نیشابور، بهتر است با تولیدکنندگان و تامین کنندگان معتبر تماس بگیرید.

جمع بندی

میلگرد نیشابور یکی از میلگردهای مطرح در بازار ایران است که از استاندارها و کیفیت مطلوبی نیز برخوردار می باشد و از همین رو مورد توجه مهندسین عمران قرار گرفته است. این محصول از ویژگی‌های فنی منحصر به فردی مثل کیفیت و استحکام برخوردار و ابعاد، وزن، و دیگر ویژگی‌های ان به جدول اشتال نزدیک است. جدول وزن میلگرد نیشابور، بر اساس ابعاد مختلف میلگردها تهیه شده است و به مهندسان و فنی‌کاران کمک می‌کند تا بتوانند با دقت از این محصول در پروژه‌های مختلف استفاده کنند.

 

 

سوالات متداول

1.چرا میلگرد نیشابور معروف است؟ چه ویژگی هایی دارد؟
میلگرد نیشابور دارای ویژگی‌هایی از جمله استحکام بالا، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی است. همچنین، این محصول با کیفیت بالا و استانداردهای مربوطه تولید می‌شود.   میلگرد نیشابور در محاسبات مهندسی برای ستون‌ها، پل‌ها و سازه‌های فلزی استفاده می‌شود. همچنین در صنایع ساختمانی نیز کاربرد دارد

2.چگونه می‌توان میلگرد نیشابور را خریدار ی کرد؟

برای خرید میلگرد نیشابور، بهتر است به فروشگاه‌ها و تامین کنندگان معتبر مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق وبسایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی نیز سفارش خرید خود را ثبت کنید.

3.آیا میلگرد نیشابور دارای استانداردهای خاصی است؟
بله، میلگرد نیشابور بر اساس استانداردهای ایران و اروپا تولید می‌شود. این استانداردها برای تضمین کیفیت و استحکام محصول اهمیت دارند.

4.هر شاخه میلگرد نیشابور چند متر است؟
اصولا هر شاخه میلگرد 12 متر است اما شما می توانید سفارش خود در متراژ دلخواه را نیز ثبت کنید.

5.در هر بندیل چند شاخه میلگرد نیشابور وجود دارد؟
اغلب بندیل ها شامل 180 شاخه هستند.

6.کدام سایز از میلگرد نیشابور در بازار عرضه شده است؟
از سایز 10 الی 32 میلگرد آجدار نیشابور و سایز 10 الی 50 میلی متر میلگرد ساده در بازار موجود است.

7.جدول وزن میلگرد نیشابور با جدول اشتال میلگرد تفاوت دارد؟
می توان گفت جدول وزن میلگرد نیشابور و جدول اشتال بسیار نزدیک هستند اما در برخی سایز ها تفاوت های اندکی وجود دارد بنابراین قبل از خرید، حتما وزن میلگرد نیشابور را طبق این جدول بررسی کنید.

 

 

 

آخرین خبرها

لیستوفر میلگرد چیست؟ | جدول لیستوفر میلگرد چگونه تهیه می شود؟

1403-04-31 23:54:36

نورد سرد چیست؟ فرایند انجام نورد سرد چیست؟ | مجله آسن

1403-04-25 01:52:45

نبشی چیست؟ معرفی انواع نبشی و کابردهای آن | مجله آسن

1403-04-25 01:34:34

سقف کرومیت چیست + نکات مهم اجرایی سقف تیرچه کرومیت

1403-04-24 18:13:56

خمیدگی تیرآهن چگونه رخ می‌دهد؟

1403-04-22 18:23:16

ورق ضد سایش چیست؟ کاربردهای ورق ضد سایش در صنایع

1403-04-20 11:21:07

نورد گرم چیست؟ تفاوت نورد گرم و نورد سرد چیست؟ | مجله آسن

1403-04-18 09:54:23

کارخانه های تولید کننده میلگرد شمال

1403-04-16 01:49:16

معرفی کارخانه‌های میلگرد تبریز | مجله آسن

1403-04-11 11:31:50

فولاد کم کربن چیست و چگونه ساخته می‌شود؟ | مجله آسن

1403-04-09 10:13:45

سازه نگهبان خرپایی چیست؟ 4 نکته مهم در اجرای سازه نگهبان خرپایی

1403-04-06 12:08:54

نورد چیست و چگونه در مقاطع فولادی اجرا می‌شود؟

1403-04-03 10:43:13

معرفی بهترین تیرآهن برای ستون | مجله آسن

1403-04-02 00:32:38

میلگرد سبک چیست و چه فرقی با میلگرد سنگین دارد؟ | مجله آسن

1403-03-30 12:59:04

کاربرد انواع سایز میلگرد در صنعت ساختمان سازی | مجله آسن

1403-03-27 01:45:58