حواله میلگرد چیست و خرید حواله میلگرد چگونه است؟

نغمه

1403-05-29 11:19:10

category image: حواله میلگرد چیست و خرید حواله میلگرد چگونه است؟

اگر در بازار آهن‌آلات فعالیت داشته باشید، بدون شک نام حواله میلگرد را شنیده‌اید. این حواله یکی از تکنیک‌های خرید فولاد و سرمایه‌گذاری در بازار بورس محصولات فولادی است. محصولات فولادی تا حدی ارزشمند هستند که علاوه بر کاربرد‌های بسیار که دارند، به‌عنوان یک روش سرمایه‌گذاری نیز معرفی و شناخته می‌شوند. در ادامه به بررسی کامل مفهوم حواله میلگرد می‌پردازیم و در‌نهایت چگونگی این امر را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

حواله میلگرد چیست؟

حواله میلگرد یکی از روش‌های خرید میلگرد است که شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در حوزه آهن‌الات نیز از آن استفاده کنید. برای آشنایی بهتر و دقیق‌تر با این حواله خوب است بدانید که در حال حاضر شما می‌توانید به سه روش در بازار ایران اقدام به خرید میلگرد کنید:

·         خرید میلگرد به‌صورت مستقیم: همانطور که از نام این روش مشخص است، شما باید به‌صورت مستقیم اقدام به خرید میلگرد از کارخانه تولید‌کننده کنید. خرید مستقیم محدودیت‌های مختلف دارد و از این جهت برای تمام افراد مناسب نیست. برای مثال حداقل خرید شما باید یک تریلی یا 24 تن باشد. همچنین کارخانه‌های تولید‌کننده میلگرد تنها در روز‌های مشخص اقدام به عرضه آن می‌کنند و نمی‌توانید در هر روز که تمایل داشته باشید برای خرید اقدام کنید. به‌طور‌کلی خرید میلگرد به‌صورت مستقیم تنها برای عرضه‌کنندگان عمده مناسب و کاربردی است.

·         خرید میلگرد از بنگاه‌های عرضه‌کننده: این بنگاه‌ها یکی از بهترین و متداول‌ترین روش‌های خرید میلگرد به شمار می‌آیند و شما می‌توانید در آن میلگرد‌های مختلف را بررسی و با توجه به سایز، شرکت تولید‌کننده، کیفیت و حتی قیمت اقدام به خرید کنید. قیمت فروش میلگرد در بنگاه‌های عرضه‌کننده میلگرد نسبت به قیمت میلگرد درب کارخانه بیش‌تر است، اما شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در زمان و وزن، خرید کنید. به عبارت دقیق‌تر شما هر زمان که به میلگرد نیاز داشته باشید، تنها کافی‌ست که به بنگاه‌های عرضه‌کننده مراجعه و میزان میلگرد مورد‌نظر خود را خریداری کنید.

·         خرید از بورس کالا: این روش که به نام حواله میلگرد معرفی و شناخته می‌شود، از دیگر تکنیک‌های خرید میلگرد است. در این روش شما محصول مورد‌نظر خود را به واسطه کار‌گزاری‌ها سفارش می‌دهید و یک حواله دریافت می‌کنید.

به‌طور‌کلی حواله میلگرد همان اطلاعیه‌ای است که کارگزاران پس از خرید‌و‌فروش میلگرد در بازار بورس، برای مشتریان ارسال می‌کنند. در این حواله اطلاعات مختلف نظیر حق‌الزحمه کارگزار، عوارض مربوط به بورس و سهم بورس ذکر شده است و با در دست داشتن آن می‌توان به سادگی و سرعت خرید میلگرد را انجام داد. در ادامه می‌توانید تصویری از نمونه حواله میلگرد را مشاهده می‌کنید.

خرید حواله میلگرد

خرید‌ و‌ فروش میلگرد یکی از پر‌طرفدار‌ترین معاملات انجام‌شده در این بازار است. اگر قصد خرید حواله میلگرد را دارید، مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

ü      سفارش و خرید‌و‌فروش میلگرد امروزه توسط کارگزاری بورس انجام می‌گیرد. به همین جهت پیش از هر‌چیزی باید یک کارگزاری فعال در بازار بورس پیدا کنید.

ü      بورس کالا یک کد مشتری صادر می‌کند که هم کارگزار و هم مشتری باید آن را دریافت کنند. لازم به ذکر است که تنها با داشتن این کد می‌توان اقدام به خرید انواع میلگرد کرد. 

ü      سفارش خود را به کارگزاری ارسال کنید تا شروع به خرید میزان میلگرد مورد‌نظر شما از تولید‌کننده کند.

ü      در این مرحله کارگزاری انتخابی شما و رقیبان آن در یک فرآیند رقابتی قرار می‌گیرند.

ü      در صورت ارائه قیمت مناسب، کارگزار معامله را انجام می‌دهد.

ü      پس از معامله، تمام جزئیات مربوط به خرید‌و‌فروش میلگرد در قالب یک اطلاعیه برای شما ارسال می‌شود.

ü      با دریافت حواله میلگرد، شما 72 ساعت زمان دارید که با کارگزار انتخابی خود تسویه کنید. برای تسویه این نکته را در نظر داشته باشید که نام واریز‌کننده باید با خریدار و مشتری یکسان باشد.

ü      در پایان حواله فروش در اختیار شما قرار می‌گیرد و سفارش ثبت و آماده بارگیری و حمل می‌شود.

برای هر‌بار خرید حواله میلگرد، شما باید فرم درخواست خرید تکمیل کنید. به عبارت دقیق‌تر شما در این فرم مشخصات کامل و دقیق کالا، حداکثر قیمت خرید و دیگر اطلاعات مشابه را پر می‌کنید. همچنین باید پروانه ساختمان خود را ارائه دهید. امروزه بسیاری از محصولات از‌جمله میلگرد،با ارائه مدرک و شرایط خاص فروخته می‌شوند تا به این ترتیب بازار سیاه ایجاد نشود.

کارمزد‌های پرداخت‌شده توسط مشتری در خرید حواله میلگرد

هنگام خرید حواله میلگرد شما باید کارمزد‌هایی مشخصی پرداخت کنید که عبارتند از:

·         0.18 درصد از ارزش کل معامله در اختیار کارگزاری قرار می‌گیرد.

·         0.06 درصد از ارزش کل معامله، کارمزد شرکت بورس کالا است.

·         0.04 درصد از ارزش کل معامله به‌عنوان کارمزد سازمان بورس و اوراق بها‌دار کسر می‌شود.

آیا خرید حواله میلگرد تنها در بازار بورس کالا انجام می‌گیرد؟

امروزه در بازار حواله‌هایی به چشم می‌خورند که از سوی خود کارخانه یا نماینده‌های فروش محصولات آن‌ها صادر می‌شوند و هیچ ارتباطی به بازار بورس ندارند. در‌حقیقت این حواله‌ها را می‌توان نوعی قرارداد میان فروشنده و خریدار در نظر گرفت که نسبت به حواله‌های بورس، ویژگی‌های مختلفی دارند. برای مثال در این حواله‌ها خبری از کارگزاری نیست و شما به‌صورت مستقیم با صادر‌کننده حواله در ارتباط خواهید بود. همچنین به دلیل نبود کارمزد‌، قیمت آن می‌تواند کم‌تر و مناسب‌تر باشد.

هنگام خرید حواله میلگرد این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت انواع میلگرد با یکدیگر متفاوت است. برای مثال قیمت میلگرد پردیس سلفچگان با قیمت میلگرد هیربد یکسان نیست. میلگرد سلفچگان یکی از بهترین و با‌کیفیت‌ترین انواع میلگرد موجود در بازار است که قیمت آن بر اساس وزن تعیین می‌شود و در حال حاضر، هر کیلو از آن، 28500 تا 30200 هزار تومان است. در سمت دیگر میلگرد‌های هیربد با توجه به سایز و وزن ارزش‌گذاری می‌شوند و قیمت هر کیلو از آن، 28200 تا 29300 هزار تومان است.

 

 

خرید میلگرد با پروانه ساخت

 

در سال‌های گذشته بسیاری از افراد با نرخ دولتی شروع به خرید میلگرد و حجم بسیاری از آن را انبار می‌کردند. در‌نتیجه این امر نوسان‌های شدیدی در بازار میلگرد به وجود آمد و مصرف‌کنندگان واقعی با مشکل مواجه شدند. خرید حواله میلگرد با پروانه ساخت همان چیزی است که می‌تواند مانع از انبار کردن میلگرد توسط سرمایه‌داران شود.

 

هنگام ثبت‌نام در کارگزاری شما باید اطلاعات و مدارک هویتی مختلف را در سایت درج کنید. در‌نتیجه کارگزاری به سادگی متوجه خواهد شد که شما مصرف‌کننده واقعی میلگرد هستید یا اینکه آن را با هدف سرمایه‌گذاری در این بازار خریداری می‌کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که خرید میلگرد برای مصرف‌کنندگان واقعی بسیار ساده‌تر و سریع‌تر است.

 مزایای استفاده از حواله میلگرد

بهره‌گیری از حواله میلگرد مزایای مختلفی به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارزش ریالی است. به واسطه این حواله شما می‌توانید اقدام به انجام مبادله کالا به کالا کنید. به عبارت دقیق‌تر شما می‌توانید در بازار بورس، حواله میلگرد خود را با ملک معامله کنید و دیگر نیاز به پرداخت وجه وجود ندارد. شایان ذکر است که امروزه مبادله کالا به کالای میلگرد در میان مهندسان و پیمانکاران پروژه‌های ساخت‌و‌ساز، محبوبیت بالایی دارد. از دیگر مزایای حواله میلگرد، می‌توان به قیمت مناسب آن نسبت به بازار و کارخانه‌ها اشاره کرد.

 

 

جمع‌بندی

حواله میلگرد همان اطلاعیه‌ای است که کارگزار پس از انجام معامله در اختیار مشتری قرار می‌دهد و شما می‌توانید با در دست داشتن آن، سفارش میلگرد مورد‌نظر خود را تحویل بگیرید. خرید این حواله امروزه به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است که کارگزاری بورس یکی از بهترین و آشنا‌ترین این روش‌ها به شمار می‌آید.

برای خرید حواله میلگرد، پیش از هر‌چیزی یک کارگزاری فعال در بورس بیابید. کارگزاری انتخابی شما نقش موثری در فرآیند خرید دارد و باید انتخاب آن با دقت بالایی انجام گیرد. البته خرید از بورس تنها روش خرید میلگرد نیست و شما می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز این قطعه را خریداری کنید. آسن یکی از بهترین مجموعه‌های فعال در حوزه میلگرد است که شما می‌توانید با خیال راحت و قیمت مناسب، میزان میلگرد مورد‌نظر خود را خریداری کنید. در آسن خرید به دو صورت حضوری و تلفنی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید تمام محصولات را با قیمت آپدیت‌شده مشاهده کنید.

 

سوالات متداول

 

 

1ـ حواله میلگرد چیست؟

به‌طور‌کلی حواله میلگرد همان اطلاعیه‌ای است که کارگزاران پس از خرید‌و‌فروش میلگرد در بازار بورس، برای مشتریان ارسال می‌کنند. در این حواله اطلاعات مختلف نظیر حق‌الزحمه کارگزار، عوارض مربوط به بورس و سهم بورس ذکر شده است و با در دست داشتن آن می‌توان به سادگی و سرعت خرید میلگرد را انجام داد

 

2ـ مزایای استفاده از حواله میلگرد چیست؟

بهره‌گیری از حواله میلگرد مزایای مختلفی به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارزش ریالی است. به واسطه این حواله شما می‌توانید اقدام به انجام مبادله کالا به کالا کنید. به عبارت دقیق‌تر شما می‌توانید در بازار بورس، حواله میلگرد خود را با ملک معامله کنید و دیگر نیاز به پرداخت وجه وجود ندارد. از دیگر مزایای حواله میلگرد نیز می‌توان به قیمت مناسب آن نسبت به بازار و کارخانه‌ها اشاره کرد.

3ـ خرید حواله میلگرد چگونه انجام می‌گیرد؟

·         پیش از هر‌چیزی باید یک کارگزاری فعال در بازار بورس پیدا کنید.

·        بورس کالا یک کد مشتری صادر می‌کند که هم کارگزار و هم مشتری باید آن را دریافت کنند.

·         سفارش خود را به کارگزاری ارسال کنید تا شروع به خرید میزان میلگرد مورد‌نظر شما از تولید‌کننده کند.

·         کارگزاری انتخابی شما و رقیبان آن در یک فرآیند رقابتی قرار می‌گیرند.

·         در صورت ارائه قیمت مناسب، کارگزار معامله را انجام می‌دهد.

·         پس از معامله، تمام جزئیات مربوط به خرید‌و‌فروش میلگرد در قالب یک اطلاعیه برای شما ارسال می‌شود.

·          با دریافت حواله میلگرد، شما 72 ساعت زمان دارید که با کارگزار انتخابی خود تسویه کنید. برای تسویه این نکته را در نظر داشته باشید که نام واریز‌کننده باید با خریدار و مشتری یکسان باشد.

·         در پایان حواله فروش در اختیار شما قرار می‌گیرد و سفارش ثبت و آماده بارگیری و حمل می‌شود.

آخرین خبرها

تیرچه پاشنه بتنی چیست و چه کاربردی در ساختمان دارد؟

1403-06-26 11:00:53

نقش آرماتور در ساختمان چیست؟ آشنایی با انواع آرماتوربندی در ساختمان

1403-06-24 11:00:31

بهترین روش‌های تضمینی مقاوم سازی ساختمان در برابر آتش سوزی

1403-06-21 11:04:14

سازه فلزی و کاهش هزینه ساخت ‌و ساز | مجله آسن

1403-06-17 11:01:02

معرفی بهترین رنگ برای فلزات + مشخصات انواع رنگ فلز |مجله آسن

1403-06-14 11:01:39

افزایش قیمت دلار و دردسرهای افزایش قیمت میلگرد و مصالح

1403-06-13 11:01:55

نحوه اجرای ستون بتنی در ساختمان چگونه است؟ | مجله آسن

1403-06-10 00:00:13

اسکلت فلزی بهتر است یا بتنی؟ | مجله آسن

1403-06-07 11:01:27

مشخصات فنی میلگرد از لحاظ مکانیکی و شیمیایی کدامند؟

1403-06-05 23:01:17

6 روش تضمینی تشخیص میلگرد اصل از تقلبی

1403-06-03 11:00:58

سازه نگهبان مهار متقابل یا استرات چیست؟

1403-05-31 11:02:31

حواله میلگرد چیست و خرید حواله میلگرد چگونه است؟

1403-05-29 11:00:36

میلگرد رابیتس کاری چیست و چه تفاوتی با میلگرد معمولی دارد؟

1403-05-24 11:00:13

اسپیسر میلگرد چیست و چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

1403-05-21 11:00:24

ارزیابی عمر مفید ساختمان بتنی | عوامل موثر در عمر ساختمان

1403-05-20 23:00:54