کامل ترین راهنمای خرید میلگرد + نکات مهم خرید میلگرد

نغمه

1401-11-08 16:42:26

category image: کامل ترین راهنمای خرید میلگرد + نکات مهم خرید میلگرد

میلگرد از مهمترین محصولات مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود و به همین دلیل قبل از هر گونه اقدامی برای خرید این محصول، باید اطلاعات خود را راجع به آن افزایش دهید در این مقاله به چند نکته مهم که در رابطه با خرید میلگرد به روشهای مختلف انجام می شود، می پردازیم.

انواع روشهای خرید میلگرد

بطور کلی خرید میلگرد به چهار روش صورت می گیرد که شما می توانید قبل از اقدام به خرید با توجه به نیازتان یکی از این روشها را انتخاب کنید.

1- خرید میلگرد بصورت مستقیم از کارخانه:

خرید از کارخانه برای مشتریانی مناسب است که قصد خرید حجم بالایی از خرید میلگرد را دارند و از لحاظ اقتصادی برایشان مقرون به صرفه است. البته در این روش محدودیت‌هایی مانند عدم فروش در حجم پایین، طولانی شدن زمان تحویل محصولات، مشکلات مربوط به ارسال محصول و پیگیری‌های مورد نیاز وجود دارد. کسانی که به حجم کمی از انواع مختلف آرماتور یا میلگرد نیاز دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

2- خرید میلگرد از بنگاه:

یکی دیگراز روش های خرید میلگرد، خرید از بنگاه های فروش میلگرد می باشد. این روش برای خریدهایی که در حجم کم انجام می شوند بسیار مناسب می باشد. خرید از بنگاه های فروش میلگرد مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مزایای آن می توان به این اشاره کرد که برای حداقل حجم خرید محدودیتی ایجاد نمی کند و شما می توانید یک شاخه یا بیشتر میلگرد خریداری کنید. علاوه بر این، خرید میلگرد از بنگاه ها از نظر هزینه ارسال نیز به صرفه تر است؛ زیرا شما می توانید از نزدیک ترین بنگاه فروش میلگرد خرید کنید تا هزینه ارسال کمتری پرداخت کنید. از معایب خرید میلگرد از بنگاه می توان به محدودیت خرید به تعداد بالا اشاره کرد. بنگاه های فروش میلگرد در حجم های بالا اقدام به فروش میلگرد نمی کنند. همچنین قیمت خرید میلگرد در بنگاه ها نسبت به کارخانه ها بالاتر می باشد.

3- خرید میلگرد از شرکتهای بازرگانی:

خرید از شرکت بازرگانی نیز یکی دیگر از روش‌های خرید انواع مختلف میلگرد است. خوشبختانه در ایران تعداد زیادی شرکت بازرگانی عرضه‌کننده آهن آلات وجود دارد و دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است. این شرکت‌ها محصولات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین هم به فروش می‌رسانند. خرید از شرکت‌های بازرگانی نسبت به خرید از بنگاه‌های معاملاتی و کارخانه بسیار راحت‌تر است؛ زیرا در خرید آنلاین از این شرکت‌ها حتی نیازی به مراجعه حضوری نیست و هیچ محدودیتی در حجم سفارش وجود ندارد و قیمت‌ها نیز رقابتی و ارزان است.

4- خرید میلگرد از بورس کالا:

در صورتی که کد بورسی داشته باشید می‌توانید با ارائه پروانه ساختمانی از بورس کالا میلگرد بخرید. پروسه خرید میلگرد از زمان ارائه درخواست تا دریافت محصول معمولاً بیش از چند روز طول می‌کشد. خرید در حجم عمده، بازارسازی، کمبود عرضه نسبت به تقاضا و قیمت‌سازی از مشکلات بورس کالا در ایران است. قیمت روز و کیفیت کالا نیز از موارد مثبت این شیوه است.

نکات مهم در زمان خرید میلگرد

نحوه انتخاب و خرید میلگرد یکی از عوامل مهمی است که باید قبل از شروع ساخت و ساز و در طول مراحل برنامه‌ریزی هر پروژه ساختمانی در نظر بگیرید. کیفیت میلگرد انتخابی، استحکام، ایمنی و دوام پروژه شما را تضمین می‌کند. در این مقاله به مراحل مهم خرید میلگرد از انتخاب تا مرحله خرید می‌پردازیم.

 

 

انتخاب نوع میلگرد:

انتخاب نوع میلگرد مورد استفاده توسط مهندس پروژه تعیین می شود. اگر انواع میلگرد را بشناسید می توانید خرید ساده تر و مقرون به صرفه تری داشته باشید. میلگردها بطور کلی به دو دسته میلگرد آجدار و ساده تقسیم می شود که از لحاظ ظاهر و همچنین کاربرد با هم متفاوت هستند. در میلگرد ساده هیچگونه برآمدگی و شیاری وجو ندارد و کاملا صاف است. انواع میلگرد آجدار بر روی سطح خود دارای شیارهایی به شکلهای مختلف هستند. انواع میلگرد آجدار خود به سه گرید A2،A3 و A4 تقسیم‌بندی می‌شوند. این محصول نسبت به انواع ساده، در ساختمان‌سازی کاربرد بیشتری دارد.

انتخاب سایز میلگرد:

نکته دیگری که در زمان خرید میلگرد حتما باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به سایز این محصول است‌. سایز این میله‌های فولادی نشان دهنده سایز قطر سطح مقطع میله‌ است. به عنوان مثال اگر سایز آن چهارده‌ باشد نشان می‌دهد که قطر آن 14 میلی‌متر است. قطر آرماتورهای موجود در بازار، همواره بین 6 میلی‌متر الی 60 میلی‌متر است. پیدا کردن میلگردهایی با قطر 6 الی 32 میلی‌متر در بازار بسیار راحت است؛ اما قطرهای بزرگتر را باید سفارش دهید. طول هر شاخه از این محصول به طور معمول 12 متر است؛ اما اگر قطر آن از ده میلی‌متر کمتر باشد، کارخانه‌های تولیدکننده آن را به شکل کلاف تولید می کنند‌.

توجه به وزن میلگرد:

اصولاً برای خرید میلگرد تعرفه به صورت شاخه ای به شما اعلام می گردد؛ اما برای برآورد هزینه ارسال، نیاز به محاسبه وزن میلگرد خواهید داشت تا بتوانید قبل از خرید میلگرد، بودجه خود را تنظیم کنید. بسیاری از خریداران در زمان خرید به صحبت‌های فروشنده اکتفا می‌کنند و وزن این محصول را با استفاده از روش استاندارد محاسبه نمی‌کنند؛ اما بهترین کار این است که برای محاسبه وزن، از یک ترازوی دیجیتال و برای اندازه‌گیری طول، از یک متر استفاده کنید.

به عنوان نمونه وزن استاندارد در جدول اشتال برای شاخه 12 متری میلگرد آجدار گرید A3 سایز 8 (kg 74/4) سایز 10(kg 404/7) سایز 12 (kg 656/10) سایز 14 (kg 52/14) سایز 16(kg 96/18) سایز 18 (kg 24) و سایز 20 (kg 64/29) است. واضح است هرچه وزن میلگرد در پلاک محصول از استاندارد جدول اشتال کمتر باشد، کیفیت محصول نیز پایین‌تر خواهد بود. وزن یک فاکتور بسیار مهم در ارزیابی کیفیت و برآورد قیمت میلگرد است.

توجه به کیفیت میلگرد:
اغلب کارخانه هایی که به تولید میلگرد مشغول هستند، طبق استاندارد ملی اقدام به تولید می کنند؛ اما در بعضی از این کارخانه ها به دلیل شمش فولاد مصرفی و یا تفاوت های هر چند ناچیز در فرآیند تولید، ممکن است محصول نهایی کیفیت آنچنانی نداشته باشد. قبل از خرید میلگرد حتماً در مورد کیفیت آن بیشتر تحقیق کنید.

توجه به برگه آنالیز میلگرد:

این برگه را در هنگام خرید میلگرد می‌توانید از فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی درخواست کنید. برگه آنالیز شامل استانداردهای الزامی مربوط به درصد ترکیبات، مقاومت و خصوصیات میلگرد است. این استانداردها به شما در انتخاب و خرید میلگرد مناسب کمک می‌کند تا مطمئن شوید که میلگرد آزمون‌های زیر را پشت سر گذاشته است:

•    آزمایش جوش‌پذیری

•    استحکام فشاری و کششی

•    آزمایش تاشدگی (انعطاف‌پذیری)

راهنمای خرید میلگرد

 

در این بخش از مقاله می خواهیم مراحل و روش خرید میلگرد از آسن را برای شما همراهان شرح دهیم:

مراحل خرید میلگرد از آسن

1- ورود به سایت Assen.ir و مشاده قیمتها:

وارد سایت Assen.ir  شده و در صفحه قیمت میلگرد که بصورت روزانه بروزرسانی می شود، قیمتها را مشاهده می کنید. قیمتهای آسن به دلیل خرید بی واسطه از کارخانه ارزانتر می باشد.

2- سفارش بصورت تلفنی یا به روش آنلاین:

 2-1 سفارش تلفنی بدین صورت است که شما مشتریان عزیز می توانید با کارشناسان فروش تماس گرفته و پس از استعلام قیمت بروز میلگرد، مشخصات بار مانند سایز، برند، تعداد شاخه، و کیفیت میلگرد را به کارشناس مربوطه ارائه کنید و محل تخلیه بار را نیز اعلام فرمائید.

2-2 نحوه سفارش آنلاین نیز بدین ترتیب است که وارد صفحه قیمت میلگرد می شوید با انتخاب نوع و تعداد محصول مورد نظر، آنها را وارد سبد خرید می کنید. سپس به صفحه درگاه پرداخت آنلاین هدایت می شوید. در این صفحه واریز مبلغ مربوطه را انجام دهید. و در نهایت تکمیل سفارش صورت میگیرد.

3-ثبت سفارش اولیه بصورت تلفنی:

در این مرحله کارشناسان فروش، وزن و قیمت حدودی محصول را به اطلاع مشتری می رساند و پس از کسب اطمینان از سوی خریدار، سفارش توسط کارشناس فروش ثبت می شود.

4- دریافت پیش فاکتور خرید در اسرع وقت:

پس از ثبت سفارش، پیش فاکتور برایتان ارسال می شود. 

5- ارسال تایید پیش فاکتور به کارشناس فروش:

پس از رویت پیش فاکتور و قبل از پرداخت مبلغ، تائیدیه نهایی از طرف خریدار برای کارشناس فروش ارسال می شود.

6- پرداخت و تسویه نهایی:

پس از تائید نهایی مبلغ محاسبه شده را به حساب مربوطه واریز کنید. قیمت نهایی طبق وزن دقیق میلگرد در فاکتور تعیین می گردد.

7- ارسال کالا با وزن دقیق:

بعد از انجام مراحل فوق، بار در اسرع وقت برایتان ارسال می گردد.

8- دریافت فاکتور نهایی با وزن مشخص:

در مرحله آخر فاکتور نهایی با وزن دقیق که با استفاده از باسکول صورت می گیرد، برای مشتری ارسال می شود.

راهنمای خرید میلگرد آسن

نکات بعد از خرید:

  • بررسی و تطبیق میلگرد خریداری شده با مشخصات کالا: لازم است پس از دریافت محصول، میلگردها را بررسی نموده و کیفیت و اصالت کالا را با فاکتور مقایسه کنید.
  • حفاظت از میلگردها: مطئمن باشید که میلگردها تمیز هستند. اگر چند نوع میلگرد خریداری کردید آنها را بر اساس نوع و سایز به صورت جداگانه انبار کنید. میلگردها را با فاصله از زمین و روی سکو قرار دهید. در صورتی که میلگردها در انبار روباز نگهداری می شوند، حتماً با روکش برزنتی آنها را بپوشانید.

و شرکت آسن همواره در تلاش است تا بستری مناسب جهت خرید مقرون به صرفه و با کیفیت را برای مشتریان خود فراهم آورد.

آخرین خبرها

6 علت شکستن میلگرد و راهکارهای برطرف کردن آن | مجله آسن

1403-02-19 11:36:20

منظور از کلاف بندی ساختمان چیست؟ | مجله آسن

1403-02-18 00:50:16

میلگرد رامکا چیست و چگونه در ساختمان سازی اجرا می‌شود؟

1403-02-17 00:24:59

میلگرد انتظار چیست؟ مشخصات و کاربرد میلگرد انتظار در ساخت و ساز

1403-02-15 13:27:38

سیم مفتول چیست؟ + معرفی انواع سیم مفتول | مجله آسن

1403-02-13 01:40:04

6 راه شناسایی میلگرد تقلبی از اصل که باید بدانید

1403-02-12 11:23:37

اورلب میلگرد چیست؟ محاسبه اورلب میلگرد فونداسیون چگونه انجام می‌شود؟

1403-02-10 13:35:00

مشخصات کامل میلگرد A4 + ویژگی ها و کاربرد میلگرد A4

1403-02-09 12:31:27

سیم آرماتور بندی چیست و چه کاربردی دارد؟ | مجله آسن

1403-02-08 01:25:13

همه چیزهایی که درباره استاندارد 3132 نمی‌دانید! مجله آسن

1403-02-06 00:36:10

فونداسیون چیست و انواع فونداسیون (پی) در ساختمان کدامند؟ | مجله آسن

1403-02-05 14:33:37

هزینه راه اندازی کارخانه تولید میلگرد چقدر است؟ | مجله آسن

1403-02-03 16:05:54

پرکاربردترین سایز میلگرد در ساختمان سازی کدام است؟

1403-02-01 23:03:48

میلگرد آلیاژی چیست؟ و چه کاربردی در صنعت دارد؟

1403-01-31 21:39:53

میلگرد ضد زنگ | خواص و کاربرد آن در صنایع مختلف

1403-01-29 18:00:14