بهترین کارخانه تولید میلگرد در ایران

نغمه

1401-12-06 15:54:55

category image: بهترین کارخانه تولید میلگرد در ایران

سابقه صنعت فولادسازی در کشور ما به نیم قرن می رسد. در سال های اخیر شاهد رشد این صنعت در کشورمان بوده ایم. کارخانه تولید میلگرد و سایر مقاطع فولادی در ایران از آخرین تکنولوژی های روز استفاده می کنند.

سرعت تولیدات و دستیابی به آخرین تکنولوژیها  باعث شده که ایران به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان میلگرد در سطح جهان شناخته شود. برای خرید میلگرد علاوه بر اطلاع از قیمت باید شناخت کافی از کارخانه های تولید کننده و کیفیت محصولات تولید شده نیز داشته باشید. شما عزیزان با مطالعه راهنمای خرید میلگرد می توانید فرایند خریدی آسان و مطمئن را طی کنید. همچنین در وب سایت آسن، جدیدترین قیمت میلگرد به روز رسانی می شود.

در این مقاله سعی کردیم10 کارخانه برتر و معتبر تولید میلگرد در ایران را به شما همراهان معرفی کرده  مشخصات میلگرد تولیدی آن ها مختصراً بیان کنیم.

آنچه باید در مورد میلگرد بدانید

قبل از آشنایی با بهترین کارخانه تولیدکننده میلگرد در ایران، بد نیست نگاهی گذرا به میلگرد و کاربردهای آن داشته باشیم. میلگرد که در مواردی با نام آرماتور هم شناخته می‌شود، نوعی فولاد است که در بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً از میلگرد در انواع سازه‌ها برای افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می‌کنند. اصول و استانداردهای تولید میلگرد در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. در کشور ما هم این استانداردها برای تولید میلگرد وجود دارند.

میلگردها از نظر استاندارد تولید به 4 دسته تقسیم می‌شوند. این 4 دسته میلگرد هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. این میلگردها براساس نوع و شکل آج از A1 تا A4 تقسیم‌بندی می‌شوند. میلگرد A1 با عنوان میلگرد نرم هم شناخته می‌شود و آج ندارد. هر چقدر به میلگرد A4 نزدیک‌تر می‌شویم، شکل ظاهری آج‌ها هم پیچیده‌تر می‌شوند. به هر حال شناخت شکل ظاهری و ویژگی‌های انواع میلگرد اهمیت بسیار زیادی دارد.

معرفی 10 کارخانه تولید میلگرد در ایران

شناسایی بهترین کارخانه تولید میلگرد در ایران در انتخاب خرید میلگرد بسیار موثر است. کارخانه های تولید میلگرد زیادی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، اما کدامیک محصولات باکیفیت تری ارائه می‌دهند؟ در ادامه 12 مورد از باکیفیت‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در ایران را معرفی خواهیم کرد.

1. کارخانه ذوب‌آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان را می‌توان یکی از برترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان انواع میلگرد در ایران دانست. عملیات ساخت این مجتمع از سال 1346 آغاز شد و در سال 1350 با ایجاد کارگاههای کک سازی، آگلومراسیون و کوره بلند شماره 1 در نیمه اول دی‌ماه 1350 به بهره‌برداری رسید. در دی ماه 1351 با راه‌اندازی بخش فولادسازی و مهندسی نورد با ظرفیت 550 هزار تن در سال تولید محصولات فولادی همچون تیرآهن و میلگرد آغاز شد.  

پس از آن  کارهای ساختمانی و اجرایی طرح توسعه ذوب آهن برای رسیدن به ظرفیت تولید 1,900,000 تن فولاد در سال با احداث کوره بلند شماره 2 و توسعه بخش‌های مختلف آگلومراسیون، کک سازی، فولادسازی، نورد و …. شروع گردید. پس از آن در سال 1357 عملیات ساختمانی کمپلکس چدن به اتمام رسید.

علاوه بر این کارخانه ذوب آهن در تولید میلگردهای آلیاژی نیز فعال است که دارای استحکام تسلیم بالاتری بوده در نتیجه  در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله مقاومت بالایی دارد.قیمت میلگرد اصفهان اغلب جزو بالاترین قیمت‌های بازار است.

کارخانه ذوب آهن نخستین بار موفق به دریافت گواهینامه استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی و گواهینامه تطبیق میلگرد گرید انگلیس از شرکت CARES شد. این کارخانه 3 میلیون 600 هزار تن فولاد و مقاطع فولادی با بالاترین کیفیت تولید می کند که به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می شود. میلگردهای تولیدی به دو نوع میلگرد ساده و آجدار و براساس استاندارد ملی به شماره 3132  تولید می شوند. علامت اختصاری حک شده روی این میلگرد ESCO CU می باشد که در شکل زیر نشان داده شده است.

کارخانه تولید میلگرد

جدول مشخصات ابعاد و وزن میلگرد ذوب آهن اصفهان برای میلگرد ساده و آجدار (دوکی و یکنواخت)

سایز میلگرد mm کمترین قطر در میلگردهای آج 340 و 400 یکنواخت تلورانس قطر mm وزن محاسباتی یک متر(Kg) تلورانس وزن%
میلگرد ساده میلگرد آجدار
8 7.5

+0.3

-0.5

0.395 7 8
10 9.3 0.616 5 6
12 11 0.888
14 13 1.21 5
16 15 1.58
18 17 2
20 19 2.47
22 21

+0.4

-0.5

2.98
25 24 3.58 4 4
28 26.5

+0.4

-0.7

4.83
32 30.5 6.31
36 34.5 7.99

2. صنایع فولاد خراسان (نیشابور)

این کارخانه بین شهرهای نیشابور و فیروزه واقع شده است و چند واحد اصلی برای احیا مستقیم، ریخته‌گری، گندله‌سازی، ذوب و ... دارد. این مجتمع فعالیت خود را از سال 1368 آغاز کرده و امروزه سهم مهمی از بازار را به خود اختصاص داده است. در این واحد چیزی در حدود 5 هزار نفر مشغول به کار هستند که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. ازجمله محصولات این مجتمع، می‌توان به آهن اسفنجی، بریکت، میلگرد ساده، میلگرد آجدار و شمش فولادی اشاره کرد. تمامی میلگردهای این مجموعه براساس استاندارد 3132 تولید می‌شوند.

3. کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

یکی از جدیدترین و البته بهترین کارخانه تولید میلگرد در ایران است که سال 1389 در استان گیلان تأسیس شد. کارخانه فولاد آناهیتا گیلان با تولید انواع میلگرد ساختمانی در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر، توانسته سهم مناسبی از بازار آهن کشور را به دست بیاورد. میلگردهای A2 و A3 از رایج‌ترین تولیدات این کارخانه به شمار می‌روند. تمامی میلگردهای این مجتمع فولادی، مطابق بر استاندارد 3132 سازمان ملی استاندارد ایران تولید می‌شوند. میلگردهای این کارخانه از نظر فیزیکی و شیمایی، جزو بهترین‌های بازار به حساب می‌آیند.

کارخانه تولید میلگرد

4. کارخانه فولاد ظفر بناب

یکی دیگر از کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در ایران که از سال 1386 مشغول فعالیت است. این مجتمع فولادی در شهرستان بناب آذربایجان شرقی قرار دارد و هدف اصلی آن تولید میلگرد باکیفیت در سطح منطقه است. کارخانه فولاد ظفر بناب در حال حاضر چیزی در حدود 200 هزار تن در سال ظرفیت اسمی دارد. اغلب محصولات فولادی در بازار شمال غرب کشور را این کارخانه پوشش می‌دهد. مجتمع فولاد ظفر بناب توانسته برای 600 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند. این واحد تولیدی گواهینامه‌های ایزو 14001 و ایزو 18001 را در زمینه نظام مدیریت محیط‌زیست به دست آورده است. محصولات کارخانه فولاد ظفر بناب هم گواهینامه ایزو 90001 را اخذ کرده‌اند.

کارخانه تولید میلگرد

5. کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه

شرکت فولاد آتیه خاورمیانه که با عنوان آتیه خلیج فارس هم شناخته می‌شود در سال 1392 تأسیس شد. این کارخانه تولید کننده میلگرد در سال بالغ بر 300 هزار تن میلگردهای فولادی تولید می‌کند. شرکت فولاد آتیه خاورمیانه را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع میلگرد در ایران دانست. از جمله محصولات تولیدشده توسط این کارخانه، می‌توان به میلگردهای آجدار و دوکی، مطابق با استاندارد 3132 سازمان ملی استاندارد ایران اشاره کرد. محصولات این کارخانه مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی و با بهترین کیفیت تولید می‌شوند.

کارخانه تولید میلگرد

6. کارخانه فولاد پردیس آذربایجان

این مجتمع را می‌توان یک هلدینگ فولادی در کشور دانست که زیرمجموعه‌های آن شامل فولاد پردیس آذربایجان، شمش انزلی، فولاد عتیق آذر سهند، شرکت عمیق نور افق و بازیافت سپهر هستند. این مجتمع فولادی فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده است. مهم‌ترین تولیدات این مجتمع، میلگرد آجدار و شمش فولادی است که براساس استاندارد روسی و گریدهای مختلف تولید می‌شوند. میلگرد پردیس آذربایجان در سایزهای 8 تا 32 میلی‌متر و با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌شود. جهت مشاهده قیمت میلگرد پردیس آذربایجان می توانید به وب سایت آسن مراجعه کنید و از 

7. کارخانه فولاد سرمد ابرکوه

یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان فولاد و میلگرد در ایران است که در سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرد. البته فعالیت اصلی و تولید رسمی این کارخانه بعد از سرمایه‌گذاری شرکت چادرملو اردکان در سال 1395 آغاز شد. در حال حاضر این کارخانه تولید کننده میلگرد، چیزی در حدود 300 کارمند دارد. مجتمع فولاد سرمد ابرکوه، برای تولید میلگردهای آجدار از استاداردهای داخلی و بین‌المللی استفاده می‌کند. میلگردهای تولیدشده توسط این کارخانه به صورت کلاف یا شاخه‌ای عرضه می‌شوند. فولاد سرمد ابرکوه ماهانه نزدیک به 450 تن میلگرد آجدار با سایز 8 تا 32 تولید می‌کند. از دیگر محصولات این مجتمع، تولید 600 هزار تن شمش فولادی در سال است.

8.کارخانه فولاد بافق یزد

در دل کویر ایران، مجتمع تولید فولاد بافق قرار گرفته است. این کارخانه تولید میلگرد که در سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد از تجهیزات به‌روز پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. ظرفیت اسمی این کارخانه برابر با 550 هزار تن در سال است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور بدل کرده است. این مجتمع به دلیل نزدیکی با معدن سنگ آهن مرکزی ایران، موقعیت مکانی بسیار مناسبی دارد. در این مجتمع انواع فولاد در سایزهای مختلف تولید می‌شود. ازجمله میلگردهای تولیدشده در این کارخانه، می‌توان به A3 در سایزهای 16 تا 32 اشاره کرد.

کارخانه تولید میلگرد

9. کارخانه فولاد فایکو (البرز ایرانیان)

این کارخانه تولید میلگرد، انواع فراورده‌های فولادی را با بهترین کیفیت به بازار ارائه می‌دهد. این مجتمع در استان مازندران واقع شده است و از سال 1393 در این زمینه فعالیت می‌کند. مجتمع تولید فولاد فایکو، سالانه بیش از 1.5 میلیون تن محصول تولید و روانه بازار می‌کند. ازجمله مهم‌ترین محصولات این کارخانه، عبارتند از انواع نبشی، انواع میلگردهای آجدار، تیرآهن‌های سبک و سنگین و ... . این کارخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله کنترل کیفیت است. در این بخش ابعاد و مشخصات ظاهری، ساختار متالورژیکی و خواص فیزیکی محصولات مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند.

10. کارخانه فولاد هیربد زرندیه

از دیگر کارخانه‌های تولید انواع فولاد در ایران که بیش از 100 محصول مختلف تولید می‌کند. مجتمع فولادی هیربد زرندیه در سال 1388 تولیدات خود را آغاز کرد. در این مجتمع فولادی برای بیش از 400 نفر اشتغال‌زایی انجام شده است. این کارخانه سالانه بیش از 1 میلیون تن ورق تولید می‌کند. از مهم‌ترین محصولات این مجتمع فولادی، انواع میلگردهای آجدار و ساده، فولاد آلیاژی و ... هستند. تمام تولیدات فولاد هیربد زرندیه، مطابق استاندارد ملی ایران و استانداردهای بین‌المللی هستند. اغلب محصولات این کارخانه به کشورهای همسایه و سایر کشورها صادر می‌شوند.

11. کارخانه آریان فولاد

این کارخانه تولید میلگرد در سال 1385 تأسیس شده است. تمام محصولات این مجتمع فولادی با استفاده از برترین تجهیزات روز دنیا تولید می‌شوند. این کارخانه در بوئین زهرا استان قزوین واقع شده و برای بسیاری از اهالی این منطقه اشتغال‌زایی کرده است. محصولات کارخانه آریان فولاد براساس استانداردهای ملی ایران و استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند. این کارخانه محصولاتی، همچون انواع تیرآهن، انواع میلگرد، نبشی، شمش فولادی، ناودانی و ... تولید می‌کند. انواع محصولات کارخانه آریان فولاد در بازارهای داخلی با بهترین کیفیت عرضه می‌شوند. این مجتمع فولادی سالانه در حدود 520 هزار تن محصول تولید می‌کند.

کارخانه تولید میلگرد

12. کارخانه فولاد آذربایجان میانه

در شمال غرب کشور هم تولید میلگرد به لطف وجود مجتمع فولاد آذربایجان میانه، رواج پیدا کرده است. این کارخانه تولید کننده میلگرد، فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است. این مجتمع در شهر میانه واقع شده و در مجاورت جاده اختصاصی متصل به راه ترانزیت بین‌المللی و راه‌آهن سراسری قرار دارد. محصولات فولاد آذربایجان میانه به دلیل کیفیت بالا در بازار طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. در این مجتمع محصولاتی، مثل میلگرد آجدار 8 میلی‌متر تا 32 میلی‌متر و میلگردهای ساده از 14 تا 50 میلی‌متر، مطابق با استانداردهای مربوطه تولید می‌شوند.

کارخانه فولاد آذربایجان میانه، توانسته افتخارات زیادی در زمینه دریافت گواهینامه‌های ISO 9001، ISO 14001 و ISO 18001 به دست بیاورد. در حال حاضر این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان میلگرد در کشور هم محسوب می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی 10 کارخانه تولید میلگرد برتر در ایران پرداختیم. هر کدام از این کارخانه‌ها، میلگردهای خاصی را در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند. کارخانه ذوب آهن اصفهان را می‌توان بزرگ‌ترین مجتمع تولید میلگرد و انواع محصولات فولادی در کشور دانست. سایر کارخانه‌های تولید فولاد هم میلگردهای باکیفیت، مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی را تولید و به بازار ارائه می‌دهند.

وب سایت آسن تامین کننده انواع میلگرد به صورت مستقیم از کارخانه تولید میلگرد است. بنابراین با خیالی آسوده از بابت قیمت به‌صرفه و عدم وجود هیچگونه واسطه، می توانید انواع سفارشات خود را با کارشناسان فروش ما در میان بگذارید.

 

 

 

آخرین خبرها

میلگرد استیل چیست و چه کاربردی دارد؟ | مجله آسن

1403-02-30 21:56:31

بهترین میلگرد در بازار برای ساختمان سازی کدام است؟ |مجله آسن

1403-02-29 23:37:20

شناژ قائم چیست و چه کاربردی دارد؟ | مجله آسن

1403-02-29 01:55:55

راهنمای جامع انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه

1403-02-26 11:04:37

مهمترین تفاوت های اورلب و کوپلر کدامند؟

1403-02-24 10:16:11

جدول وزن میلگرد ظفر بناب | سایز 8، 10، 12، 14، 16، 18

1403-02-23 12:29:34

میلگرد نرمال چیست؟ کاربرد و ویژگی‌های میلگرد نرمال | مجله آسن

1403-02-22 13:29:59

6 علت شکستن میلگرد و راهکارهای برطرف کردن آن | مجله آسن

1403-02-19 11:36:20

منظور از کلاف بندی ساختمان چیست؟ | مجله آسن

1403-02-18 00:50:16

میلگرد رامکا چیست و چگونه در ساختمان سازی اجرا می‌شود؟

1403-02-17 00:24:59

میلگرد انتظار چیست؟ مشخصات و کاربرد میلگرد انتظار در ساخت و ساز

1403-02-15 13:27:38

سیم مفتول چیست؟ + معرفی انواع سیم مفتول | مجله آسن

1403-02-13 01:40:04

6 راه شناسایی میلگرد تقلبی از اصل که باید بدانید

1403-02-12 11:23:37

اورلب میلگرد چیست؟ محاسبه اورلب میلگرد فونداسیون چگونه انجام می‌شود؟

1403-02-10 13:35:00

مشخصات کامل میلگرد A4 + ویژگی ها و کاربرد میلگرد A4

1403-02-09 12:31:27